DSG-6 02E / 0D9 (DQ250) -vaihteiston korjaus

Etusivu » DSG-6 02E / 0D9 (DQ250) -vaihteiston korjaus

DQ250 on 6-vaihteinen kaksoiskytkinrobottivaihteisto, jonka Volkswagen kehitti yhdessä Borg Warnerin insinöörien kanssa.

DSG-6 02E DQ250 oli ensimmäinen DSG-perheen vaihteisto, jota VAG alkoi asentaa autoihinsa vuonna 2003.

Vaihteistossa on kaksoiskytkin, joka toimii yhteisessä öljykierrossa, mikä mahdollistaa sulavan ja tehokkaan voimansiirron ilman tehonkatkoksia. Tämä takaa erinomaisen ajodynamiikan ja mukavuuden.

Volkswagen-konsernin mallit:

  • Volkswagen Golf GTI, Golf R
  • Volkswagen Passat B6, B7
  • Volkswagen Sharan
  • Audi A3
  • Audi TT
  • Skoda Octavia RS
  • Skoda Superb

Ensimmäinen Volkswagen-konsernin DSG-vaihteisto, käytetään etu- ja nelivetoisissa malleissa.

DSG-6 02E / 0D9 (DQ250) -viat

Yleisimmät viat, joiden vuoksi asiakkaat tuovat autonsa huoltoon, ovat:

  • Kytkimen kuluminen ja rikkoutuminen
  • Kaksoismassavauhtipyörän vauriot
  • Mekatroniikan (ohjausyksikön) rikkoutuminen
  • Reduktorin (mekaanisen osan) viat

Kytkimen ja kaksoismassavauhtipyörän vaihto on käytännössä suunniteltu huoltotoimenpide, sillä niiden käyttöikä on rajallinen.

Mekatroniikan ja mekaanisten osien vauriot johtuvat usein vääränlaisesta käytöstä, kuten öljynvaihdon laiminlyönnistä tai aggressiivisesta ajotyylistä.

DSG-6-korjauksen hinta

Korjauskustannukset riippuvat tarvittavista toimenpiteistä. Tarkka hinta voidaan arvioida alkudiagnostiikan jälkeen huollossa tai puhelimitse.

One comment

Leave a Reply

Sähköpostiosoitettasi ei julkaista. Pakolliset kentät on merkitty *