DSG-7 0AM / 0CW – DQ200 -vaihteiston korjaus

Etusivu » DSG-7 0AM / 0CW – DQ200 -vaihteiston korjaus

DQ200 on 7-vaihteinen kaksoiskytkinrobottivaihteisto, jonka Volkswagen kehitti yhteistyössä LUK-insinöörien kanssa.

DSG-7 0AM DQ200 on DSG-perheen ainoa ”kuiva” vaihteisto, koska sen kytkin on erillään öljykierrosta.

Tämä vaihteisto on myös VAG-konsernin yleisin robottivaihteisto, sillä sitä asennettiin suosittuihin Golf- ja bisnesluokan autoihin.

Volkswagen-konsernin mallit:

  • Volkswagen Polo GTI
  • Volkswagen Golf 1.4 TSI
  • Volkswagen Passat 1.4 TSI
  • Skoda Octavia 1.4 TSI
  • Skoda Superb 1.8 TSI
  • Audi A1
  • Audi A3 1.4 TFSI

Yleisin DSG-vaihteisto, käytetään pääasiassa pienitehoisissa bensiinimalleissa.

DSG-7 0AM / 0CW – DQ200 -viat

Yleisimmät viat, joiden vuoksi asiakkaat hakeutuvat huoltoon:

  • Kytkimen rikkoutuminen
  • Kaksoismassavauhtipyörän vauriot
  • Mekatroniikan viat
  • Mekaanisten osien (reduktoinnin) rikkoutuminen

Kytkimen ja kaksoismassavauhtipyörän rikkoutuminen johtuu pääasiassa luonnollisesta kulumisesta käytön myötä.

Mekatroniikka ja reduktori taas vioittuvat usein huollon laiminlyönnin tai aggressiivisen ajotavan vuoksi.

DSG-7 0AM Vaihteiston korjauksen hinta

Korjauskustannukset riippuvat tarvittavista toimenpiteistä. Tarkka hinta voidaan arvioida alkudiagnostiikan jälkeen huollossa tai puhelimitse.

DSG-7 0AM / 0CW – DQ200 -vaihteiston korjaus

Dq200 mekatronisen liittimen liittimen kohtalokas katastrofi

Leave a Reply

Sähköpostiosoitettasi ei julkaista. Pakolliset kentät on merkitty *