DQ200 on 7-vaihteinen kaksoiskytkinrobottivaihteisto, jonka Volkswagen kehitti yhteistyössä LUK-insinöörien kanssa.
DSG-7 0AM DQ200 on DSG-perheen ainoa ”kuiva” vaihteisto, koska sen kytkin on erillään öljykierrosta.
Tämä vaihteisto on myös VAG-konsernin yleisin robottivaihteisto, sillä sitä asennettiin suosittuihin Golf- ja bisnesluokan autoihin.
Volkswagen-konsernin mallit:
- Volkswagen Polo GTI
- Volkswagen Golf 1.4 TSI
- Volkswagen Passat 1.4 TSI
- Skoda Octavia 1.4 TSI
- Skoda Superb 1.8 TSI
- Audi A1
- Audi A3 1.4 TFSI
Yleisin DSG-vaihteisto, käytetään pääasiassa pienitehoisissa bensiinimalleissa.
DSG-7 0AM / 0CW – DQ200 -viat
Yleisimmät viat, joiden vuoksi asiakkaat hakeutuvat huoltoon:
- Kytkimen rikkoutuminen
- Kaksoismassavauhtipyörän vauriot
- Mekatroniikan viat
- Mekaanisten osien (reduktoinnin) rikkoutuminen
Kytkimen ja kaksoismassavauhtipyörän rikkoutuminen johtuu pääasiassa luonnollisesta kulumisesta käytön myötä.
Mekatroniikka ja reduktori taas vioittuvat usein huollon laiminlyönnin tai aggressiivisen ajotavan vuoksi.
DSG-7 0AM Vaihteiston korjauksen hinta
Korjauskustannukset riippuvat tarvittavista toimenpiteistä. Tarkka hinta voidaan arvioida alkudiagnostiikan jälkeen huollossa tai puhelimitse.

Dq200 mekatronisen liittimen liittimen kohtalokas katastrofi