DQ500 on 7-vaihteinen kaksoiskytkinrobottivaihteisto, jonka Volkswagen kehitti DSG-vaihteiston evoluution jatkokehityksenä, ottaen huomioon aiempien mallien puutteet.
Tällä hetkellä DSG-7 0BH DQ500 pidetään luotettavimpana ja onnistuneimpana DSG-vaihteistona.
Vaihteisto kestää suuren vääntömomentin (jopa 600 Nm) ja sitä käytetään sekä etuvetoisissa että nelivetoisissa autoissa. Lisäksi se löytyy tehokkaiden dieselmoottorilla varustettujen ajoneuvojen voimansiirrosta.
Volkswagen-konsernin mallit:
- Volkswagen Transporter T5, T6
- Volkswagen Tiguan R
- Audi RS3
- Audi TT RS
- Seat/Cupra Ateca
Sopii tehokkaille diesel- ja nelivetomalleille, kestää jopa 600 Nm vääntömomentin.
DSG-7 0BT / 0BH (DQ500) -viat
Vaikka DSG-7 0BH on luotettava, se vaatii ajoittain huoltoa ja korjausta. Yleisimmät ongelmat ovat:
- Kitkalevyjen kuluminen ja kytkimen vikaantuminen
- Kaksoismassavauhtipyörän vaimentimen hajoaminen
- Mekatroniikan (ohjausyksikön) rikkoutuminen
- Mekaanisten osien, kuten akselien, hammaspyörien ja laakerien viat
Kytkimen ja kaksoismassavauhtipyörän vaihto DSG-7 0BH -vaihteistossa tehdään niiden luonnollisen kulumisen myötä.
Mekatroniikka hajoaa yleensä öljyn saastumisen tai muiden komponenttien, kuten kytkimen tai reduktorin, vikojen vuoksi. Useimmiten se liittyy myöhästyneeseen huoltoon tai DSG-vaihteiston alkuvaiheen ongelmien huomiotta jättämiseen.
DSG-7 0BH -korjaus
- Ilmainen diagnostiikka
- DSG-7 0BH -korjauksen hinta
Korjauskustannukset riippuvat tarvittavien huoltotoimenpiteiden laajuudesta. Tarkka kustannusarvio voidaan antaa puhelimitse tai huollossa suoritetun alkudiagnostiikan jälkeen.