DSG-7 0BT / 0BH (DQ500) Korjaus

Etusivu » DSG-7 0BT / 0BH (DQ500) Korjaus

DQ500 on 7-vaihteinen kaksoiskytkinrobottivaihteisto, jonka Volkswagen kehitti DSG-vaihteiston evoluution jatkokehityksenä, ottaen huomioon aiempien mallien puutteet.

Tällä hetkellä DSG-7 0BH DQ500 pidetään luotettavimpana ja onnistuneimpana DSG-vaihteistona.

Vaihteisto kestää suuren vääntömomentin (jopa 600 Nm) ja sitä käytetään sekä etuvetoisissa että nelivetoisissa autoissa. Lisäksi se löytyy tehokkaiden dieselmoottorilla varustettujen ajoneuvojen voimansiirrosta.

Volkswagen-konsernin mallit:

  • Volkswagen Transporter T5, T6
  • Volkswagen Tiguan R
  • Audi RS3
  • Audi TT RS
  • Seat/Cupra Ateca

Sopii tehokkaille diesel- ja nelivetomalleille, kestää jopa 600 Nm vääntömomentin.

DSG-7 0BT / 0BH (DQ500) -viat

Vaikka DSG-7 0BH on luotettava, se vaatii ajoittain huoltoa ja korjausta. Yleisimmät ongelmat ovat:

  • Kitkalevyjen kuluminen ja kytkimen vikaantuminen
  • Kaksoismassavauhtipyörän vaimentimen hajoaminen
  • Mekatroniikan (ohjausyksikön) rikkoutuminen
  • Mekaanisten osien, kuten akselien, hammaspyörien ja laakerien viat

Kytkimen ja kaksoismassavauhtipyörän vaihto DSG-7 0BH -vaihteistossa tehdään niiden luonnollisen kulumisen myötä.

Mekatroniikka hajoaa yleensä öljyn saastumisen tai muiden komponenttien, kuten kytkimen tai reduktorin, vikojen vuoksi. Useimmiten se liittyy myöhästyneeseen huoltoon tai DSG-vaihteiston alkuvaiheen ongelmien huomiotta jättämiseen.

DSG-7 0BH -korjaus

  • Ilmainen diagnostiikka
  • DSG-7 0BH -korjauksen hinta

Korjauskustannukset riippuvat tarvittavien huoltotoimenpiteiden laajuudesta. Tarkka kustannusarvio voidaan antaa puhelimitse tai huollossa suoritetun alkudiagnostiikan jälkeen.

Leave a Reply

Sähköpostiosoitettasi ei julkaista. Pakolliset kentät on merkitty *